Sökresultat:
1260 Uppsatser om Vision Zero - Sida 1 av 84
From elevator pitch to organizational vision - How does the personal idea become an outspoken organizational vision?
The purpose of this dissertation is to create an understanding of how a personal idea in the mind of an entrepreneur becomes an outspoken vision in one biotech company. More specifically, for what purpose the vision is used at different stages, how it is communicated, its content and what impact previous visions have on future vision work and in order to reach a deeper understanding of how vision develops over time and how it is used we have employed a qualitative approach based on a case study. The theoretical framework starts with the concept of vision and related concepts. Furthermore, the entrepreneur?s and manager?s usage of vision is examined.
Visionen & Entreprenören : Framtiden för det framgångsrika entreprenörsföretaget
Leaders have many tools in their toolbox when it comes to managing their firms, assuring that they are moving in the right direction. One of these tools is vision. Vision can be a powerful tool for steering a company. But to be able to use it fully, you must also understand how vision is best conveyed to employees and followers. If you understand the vision as a tool, you can fully utilize it.
Från ord till handling- spridning och förankring av en vision
Problem: Hur kan en organisation arbeta för att individerna i organisationen ska ta till sig den uttalade visionen på ett sådant sätt att den faktiskt påverkar det dagliga arbetet? Syfte: Vårt syfte är att undersöka vilka faktorer som påverkar spridningen och förankringen av visionen hos medarbetarna i organisationen Metod: Studien baseras på djupintervjuer med respondenter på två fallföretag, Bilen AB och Ljuset AB. Vi har använt oss av en kvalitativ forskningsmetod för att belysa begreppet vision. Resultat: Det går att spåra en vision i en organisation utifrån den metod vi har valt. En vision har ingen kraft i sig själv, utan måste ges liv av företagsledningen.
"Det florerar av klyschor" : hur blir en vision organisationens vision?
Klyschor använts flitigt inom olika sammanhang och kan på många vis både förstärka såväl som förlöjliga en känsla. Sett ur ett organisatoriskt perspektiv kan ett överdrivet nyttjande av dessa stjälpa organisationen. Å andra sidan kan en tydlig vision svetsa samman medarbetarna och därigenom skapa en välmående organisation.Denna uppsats skildrar hur en vision blir organisationens vision. Ämnet är omfattande och vi har därför valt att beskriva problematiken utifrån en fallstudie på konsultföretaget HiQ Skåne AB. Uppsatsen baseras på en observation, vilken lade grunden för fem kvalitativa intervjuer.En vision kan spridas på en rad olika vis där kommunikation fungerar som ett verktyg.
Hur en entreprenör kommunicerar sin vision : En kvalitativ studie genomförd inom privat förskoleverksamhet
The purpose of this thesis is to describe how an entrepreneur and leader, transmits a vision through communication. Furthermore what kind of feedback the leader finds that he/she acquire. We want to study how entrepreneurship and leadership appears at a private preschool and how the entrepreneur and leader use it to communicate his/her vision.This thesis is based on qualitative method using one in-depth interview with CEO at Helianthus AB, documents and one observation at a parental meeting. The theories of which this study is based on consist of entrepreneurship, transformational and transactional leadership, vision and communication. The theories used in this thesis regard entrepreneurship, transformational and transactional leadership, vision and communication.Our study strengthened the assumption that our respondent is an entrepreneur and leader according to chosen theories.
"Se mig för här är jag..." : Pedagogers syn på synsinnets betydelse för barns utveckling och lärande i förskolan.
AbstractThe signification of the eyesight for children?s development and learning- how do pedagogues support and stimulate children with defective vision in their development and learning in pre-school?These issues are based on my purpose of the field survey investigations, where I have interviewed three pedagogues and also performed an observation.My main conclusion and results describe that the vision is the high-powered engine in children?s development and learning. It also tells us that those around the children are very important for optimum development and learning, especially when it comes to supporting and stimulating children with defective vision in their necessities. Our other senses are a compensation to make it easier for children with defective visions in their lives. But all our senses are equally important for children with defective vision as they are for seeing children in their development and learning with their whole body in pre-school.Keywords:Eyesight, children with defective vision, development and learning in pre-school, pedagogues, pedagogical support and stimulation.
Idrottslärares syn på friluftslivsundervisningen i skolan
Friluftsliv täcker en stor del av det centrala innehållet i Lgr11 i ämnet idrott och hälsa. Syftet med undersökningen är att få en bild av idrottslärarnas syn på, och vision med friluftsverksamheten i skolan, hur den egentligen ser ut samt vad lärarna anser behövs för att visionerna ska uppfyllas. Frågeställningarna är därför: Hur uppfattar lärarna att friluftsundervisningen ser ut i skolan idag? Vad är lärarnas vision av friluftsundervisningen? Vad behövs enligt lärarna göras för att visionerna ska uppfyllas?Undersökningen har genomförts genom fyra semistrukturerade intervjuer med idrottslärare som arbetar på högstadiet. Dessa har sedan transkriberats och analyserats.
En ledande vision - En kvalitativ fallstudie av hur Helsingborgsfestivalen arbetar inom ramen för city branding.
Uppsatsen behandlar ämnet city branding, där undersökningen har för avsikt att bidra till en djupare förståelse för en mindre del inom denna varumärkesskapande process. Genom att sammanföra befintliga teorier inom ämnet city branding presenterar vi en ny teoretisk modell som framhåller betydelsen av att en stads styrande aktör överför sin uttalade vision, värden och framtidsplaner till dess sub-brands. Detta för att kommunicera ett enat budskap, då sub-brands utgör en del i styrande aktörers varumärkespositionering. Den nya teoretiska modellen tydliggör förhållandet mellan varumärkesidentitet och varumärkespositionering genom det vidgade begreppet ledande vision, som i komplexiteten inom citybrandingprocessen kan fungera som ett styrverktyg. Fallstudien utgår från staden Helsingborg, där vi undersöker hur Helsingborgs Stads kommun som en styrande aktör överför sin ledande vision, innefattande uttalad vision, värden och framtidsplaner, till dess sub-brand Helsingborgsfestivalen.
Vision och Verklighet : I globala organisationer med fokus på operativa enheter
The purpose of this study is to contribute to a better understanding of how visions could be applied in subsidiaries and similar sub organisations of global enterprises. With increasing globalisation it becomes more difficult to work in accordance to same standards and towards a common and unifying interest. The study has a qualitative and deductive approach and is based on interviews with three global subsidiaries with some hundred people employed each.Conclusions are that the subsidiaries visions have to be based on a guiding philosophy issued by their mother entities and it is the responsibility of the sub organisation to develop a tangible image with a local vision, mission and strategy with targets requiring feedback. Sustainable strategies cannot be issued without a vision describing where the organisation want be in the future. Otherwise they will not come very far until they have to make a restart with a new strategy and they will never be a market leader..
Vision och verklighet - En analys av jämställdhetsimplementering
This thesis treats the question of how a political vision is given a concrete form. The Swedish government has defined a view of gender inequality. To change the subordination of women national goals have been established. These give guidelines to the different parts of the administration. The primary scope of this thesis is to analyse the conditions for the implementation of these goals in two parts of the administration, the county administrative board and the local municipal authority.
Marknadsföring av folkbibliotek ? om fyra folkbibliotek i Kalmar län på väg mot visionen att bli Sveriges bästa biblioteksregion år 2010
The aim of this Bachelor´s thesis is to describe the phenomenon ofmarketing. Four public libraries in the County of Kalmar have beenstudied in the aim to obtain information on their current marketingin the autumn of 2004, as well as their view of marketing and itssignification in connection to a vision that the Regional Library inKalmar has established. The vision is that the County of Kalmar isgoing to be the best Region of Libraries in Sweden in the year of2010. Target markets for the vision is the general public, studentsand entrepreneurs. The study has done a landing at an early stage ofthe vision, the starting point of which was in the year of 2001.
Visioner och emfaser i naturvetenskaplig undervisning : En kvalitativ studie om hur en lärare uttrycker ambitioner kring naturvetenskaplig undervisnig och hur dessa tar sig uttryck i praktiken
This study examines a primary school teacher?s ambitions within science education and how those ambitions manifest in the classroom. This is being examined by interview with the mentioned teacher and by observations as a participant within four of the teacher?s science classes. The results of this study is categorized and analyzed with assistance of scientific literacy, vision I and vision II, fundamental scientific literacy and Roberts? curriculum emphases.
Ökad kommunikation med balanserat styrkort: en fallstudie i kommunal verksamhet
För att nå en önskad vision så behöver en organisation, så även kommuner, styra med strategier mot mål. För att styrningen ska fungera och nå alla medlemmar i organisationen krävs kommunikation av vision, strategi, mål, och budget. I vår uppsats definierar vi kommunikation som dubbelriktad kommunikation där sändaren av ett meddelande får någon sorts respons av mottagaren att meddelandet kommit fram och hur det uppfattats. Vi har i denna uppsats analyserat om balanserat styrkort förändrat kommunikationen av innebörden med vision, strategi, mål, och budget i offentlig verksamhet. Vårt valda undersökningsobjekt, Luleå kommun, är intressant därför att de har en tydlig, politiskt vald vision, vision 2010.
NASA på Nya äventyr i rymden : Populariseringen av den amerikanska visionen om rymden
The purpose of this thesis is to bring forward and discuss the American vision for space exploration found at NASA's homepage, how the vision is popularised and why. NASA's homepage is analyzed as popularized science and the theoretical perspective emanates from the field of popular science and especially the work of Johan Kärnfelt. The historical reference is made up by Howard E McCurdy and he's thoughts about space and the American imagination. The analysis is based on a number of documents that popularize the vision for space exploration and is intended for the public. These documents describe the future plan for NASA and US space exploration..
Platskänslan på en innergård i Göteborg - En jämförelse mellan planerarnas vision och de boendes uppfattning
This case study, ?The sense of place in a courtyard in Gothenburg?, examines whether the city planners? vision correspond to the residents? perception regarding the sense of place and the physical environment in a courtyard in Gothenburg. By carrying out a questionnaire survey, the inhabitants? perception has been explicated, which we have then compared to the total vision for the design of the courtyard that we have gathered from doing interviews with the planning executive, the developer and the landscape architect as well as reviewing the development plan. The study has shown that the vision coincides relatively well with the residents? perception, but it differenciates when it comes to social aspects.